خبرگزاری نوجوان

نوجوان ها هم خبرنگارند.

خبرگزاری نوجوان

نوجوان ها هم خبرنگارند.

خبرگزاری نوجوان
طبقه بندی موضوعی

آمار امروز کرونا 6 خرداد

سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷ ب.ظ

به گزارش نوجوان:وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ٢٤ ساعت گذشته ۴۸ نفر به علت کرونا جان‌ باخته‌اند و یک هزار و ۵۲۹ مورد ابتلای جدید شناسایی شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (شنبه ۲۰ اردیبهشت) گفت آمار رسمی مبتلایان کرونا به ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز به ۶ هزار و ۵۸۹ نفر رسیده است.

بنا به آمار رسمی، ۸۵ هزار و ۶۴ نفر نیز پس از ابتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند و ۲ هزار و ۶۹۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در ایران ۱۰۴ هزار و ۶۹۱ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز ۶ هزار و ۵۴۱ نفر اعلام شده بود.

درباره درستی آمارهای رسمی کرونا در ایران هم منابع داخلی و هم منابع خارجی ابراز تردید کرده‌اند. مرکز پژوهش‌های مجلس ایران آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان را چند برابر آمار رسمی دانسته اما وزارت بهداشت می‌گوید تفاوت آمار به دلیل محدودیت آزمایش است.

جان‌باختن ۱۱۰ عضو کادر درمانی

امروز همچنین محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در گفتگو با روزنامه شرق از جان‌باختن ۱۱۰ عضو کادر پزشکی ایران در اثر ابتلا به کووید-۱۹ خبر داد.

به گفته وی براساس آخرین آماری که در سازمان نظام پزشکی جمع‌آوری شده و شامل کل کادر پزشکی اعم از پزشک، پرستار، حتی کادر و خدمه بیمارستانی می‌شود، "مجموعه مبتلایان حدود ۴۲۰ نفر تا روز چهارشنبه بوده است و نزدیک به ۱۱۰ نفر هم به رحمت خدا رفته‌اند".

آقای ظفرقندی گفته است که پس از رفع محدودیت‌ها در پایان فروردین در شهر تهران اکنون شاهد "نتایج آن را داریم می‌بینیم که تعداد مبتلایان رو به افزایش است" و "در روزهای گذشته، تعداد مبتلایان، سه تا چهار برابر ایام گذشته شده است".

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۶
علی نوری

کرونا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی